Розмір тексту

Поточний розмір: 100%

Розсилка сайту

В розсилці публікується інформація пов’язана з правовим захистом інвалідів
Підписатись

Баннери

Хостінг надається: Hvosting.ua

The text size have not been saved, because your browser do not accept cookies.
Loading

Не можу піти на фронт і донатити на дрони, тому консультую людей у кризовій ситуації, або Стислий опис роботи проекту Ми поруч за перший місяць)

Коли ми з Вікторією, менеджеркою проекту Ми поруч, почали спілкуватися про результати діяльності проекту протягом першого місяця, якраз у неї задзеленчав робочий телефон. Довелося перерватися. Згодом ми стартували знову і я вирішила залишити розмову в тій послідовності, як вона відбувалася. Отже:

- Щойно зателефонувала літня жінка з Харкова, яка потребує гуманітарної допомоги. Вона вже в літах і не може самостійно пересуватися за межами дому. В неї колись була зламана нога, згодом стався інсульт, а опісля того ще й руку ламала. Тому наша клієнтка побоюється виходити на вулицю.

Я запиталась чи закріплений за нею соціальний працівник. Наче, так, але вона відмовляється допомагати оформлювати документи. Мовляв, попередня соцпрацівниця робила усі документи, які було потрібно, а ця відмовляється, каже, що це не є її обов’язком.
Тож, в даному разі, необхідно з’ясувати, що саме там сталося, бо загалом соцпрацівники мають право допомагати оформлювати, скажімо, субсидії, чи ще які необхідні документи. Зараз маю уточнити у юриста, чи не було яких змін під час війни. а тим часом шукатиму, хто зможе надати заявниці гуманітарну допомогу.
А взагалі, серед обов’язків соцпрацівників є і годування, і перевдягання, клієнтів, які цього потребують. словом, буду телефонувати до територіального центру і довідуватися, в чому сіль ситуації з цією клієнткою.

Щодо інших звернень, то нерідко звертаються із юридичними запитами. І всі вони дуже різні. Наприклад, люди живуть в Полтаві, а земельний пай у них в Харківській області і нотаріус відмовляється оформлювати. Каже, що люди мають їхати на Харківщину. А в результаті бесіди з юристом, виявилося, що нотаріус може надавати послуги за місцем реєстрації.

- З якими запитами тобі доводиться переадресовувати заявників до профільних фахівців?

- Власне, з юридичними чи психологічними. Передаю фахівцю контакти людини і описую її запит, а колега за найближчої можливості зв’язується з заявником.

- А про що запити на психологічну підтримку?

- Про війну, про стрес. Людина вдень спить, вночі не може. Перебуває у депресивному стані, порушена концентрація уваги, та й таке.

- Як ти дізнаєшся, чи стали в нагоді твої поради людині чи надав допомогу фахівець, до якого скеровано її запит?

- Зазвичай, коли у людей проблеми, то вони телефонують і пишуть, а коли розв’язують питання, то не завжди набирають. Тому, коли звернення опрацьовує фахівець з нашої команди або ситуація, з якою зверталися, є складною, то тоді згодом я контактую з людиною і уточнюю, чи все гаразд. Наприклад, з паєм на Харківщині і нотаріусом все зрозуміло. Скажімо, якщо нотаріус знову їм відмовить, то, мабуть, вони ще наберуть. А от щодо психологічної допомоги або щодо перевезень людей, я все ж таки намагаюсь отримати зворотній зв’язок.

- Серед послуг, які пропонує проект Ми поруч, ще є переклад жестовою мовою та допомога із засобами реабілітації. Чи були протягом першого місяця звернення з цих питань?

- Щодо перекладу жестовою мовою - це, мабуть, найзатребуваніша послуга цього місяця. Люди зверталися по допомогу у перекладі, як офлайн так і онлайн. Переважно йшлося про співпрацю з державними органами, типу ЦНАПів, чи супровід судових процесів, чи нотаріальних візитів чи відвідин лікарів. Щодо засобів реабілітації, до прикладу, одне звернення стосувалося іншого питання, але в процесі розмови з юристом, з’ясувалося, що клієнтка – незряча і у неї кнопковий телефон. Вона не знала, що можна подати заявку до територіального відділу Соцзахисту на часткову компенсацію після купівлі нового телефону.
- Також ми допомогли незрячій дівчинці, змушеній евакуюватися з рідного міста, забезпечивши її тростиною для орієнтування.

- Знаю, що були звернення стосовно перевезень людей з інвалідністю. Причому як евакуація з України до Європи, так і навпаки. Розкажи, будь ласка, про ці випадки.

- Наприклад, родина наразі мешкає в Ізюмі на Харківщині і їм треба разом переїхати за кордон. Чоловік в родині після інсульта, з ліжка не встає, з будинку відповідно вийти сам не може. Ми їх сконтактували з волонтером, який мав би доправити їх до Польщі, але через сімейні обставини наразі родина відмовилась від евакуації. Начебто, вирішили відтермінувати до липня.

А щодо родини, яка мала їхати з Польщі до України, то там ситуація така. У чоловіка стався інсульт у Польщі і невдовзі його мали виписувати з лікарні. Дружина шукала можливості доправити його додому в Кривий ріг. На місці їм пропонували перевезення на машині швидкої допомоги за дві тисячі Євро, але в них таких грошей не було. Тому подружжя звернулося до нас. Ми організували логістичний ланцюжок, де одна людина мала на спеціальному реанімобілі доправити родину з Польщі до Львова. Інші волонтери мали прийняти їх там на ночівлю у місці, доступному для перебування людини на візку. Наступного дня їх мали перевезти до Кривого рога.
Але разом із нами подружжю намагалися допомогти їхні діти. Тож, вони організували у соціальних мережах збір на дві тисячі Євро і оплатили батькам переїзд з Польщі до Кривого рога на швидкій. Цей варіант їм більше підходив, бо не передбачав зупинки на ночівлю.

ми з командою, звісно, раді, що у цієї родини вийшло вирішити питання так, як їм було зручно. Прикро, що замовники забули сповістити нас щодо зміни планів.

Втім в цій історії мене захопило і потішило те, наскільки швидко ми змогли побудувати маршрут для клієнта. Вранці вони звернулися, вдень логістику було вже організовано. До слова, ситуація у цієї родини потребувала термінового реагування, бо їх цього дня мали виписувати з лікарні.

- Як в такій ситуації, коли заявник в останню мить скасовує запит, комуні кувати з партнерами, щоби мати змогу співпрацювати надалі?

- Чесно кажучи, мені було трохи ніяково, бо людина витратила свій час на узгодження маршрута. Я пояснила волонтерці ситуацію, описала все, як є. ми обмінялися думками і виявилося, що за час повномасштабної війни їй вже неодноразово доводилося евакуювати людей, тому вона розуміє, що це людський фактор. Тож, сподіваюсь, що все гаразд. Працюватимемо далі.

- Чи всі звернення надходять від людей з інвалідністю?

- Ні. Наприклад, до нас зверталася мама з дитиною з проханням організувати волонтерів, які би допомогли сісти на потяг. У мами не має інвалідності, але наразі у неї зламана нога, тож, тимчасово потребує супроводу. Їй я допомогла їй звернутися до служби супроводу на залізничному вокзалі. Щоправда, для людей з інвалідністю ця послуга безкоштовна, а для інших на платній основі. Оператор запевнив мене, що це невелика сума, коли я попередньо уточнила, чи можливо отримати послугу супроводу на залізниці за відсутності інвалідності. Тоді вже передала телефон гарячої лінії Укрзалізниці клієнтці.

В подібних випадках я розумію, що людині, яка не є дотичною до специфіки життя людей з інвалідністю, бо вона не стикалася з цим у повсякденні, складно дати собі раду. А ми, як люди, які самі неодноразово проживали такі моменти, до того ж, працюємо з іншими людьми з інвалідністю, можемо запросто проконсультувати. Виходить, що питання, на перший погляд, легке, але людина через незнання розгублена і не уявляє, як діяти в такій ситуації. Тому ми раді допомогти.

- А що там з літньою пані, яка не могла оформлювати документи через соцпрацівника, про яку ти розповідала на початку?

- А в неї виявилося, що після того, як змінилася соцпрацівниця, не було перероблено нотаріальну довіреність на нову людину, щоби та могла допомагати їй із документами.

П.С. Кілька слів про Віку. Вікторія має психологічну освіту і декілька років тому навчалася і працювала на гарячій лінії Стоп-Ковід-19. Там їй доводилося консультувати з питань, де шукати кисень, де здобути безоплатні ліки, що робити, якщо лікар не відповідає на дзвінок, тощо.

Коли Вікторії запропонували взяти участь у проекті Ми поруч у якості менеджера гарячої лінії, вона не вагаючись погодилась: «Я розуміла, що у багатьох людей виникають складні ситуації і їм потрібна допомога. А я ж на фронт не можу піти через відсутність зору, не маю можливості переказувати грандіозні суми на дрони. А завдяки своєму досвіду і базі, яку зібрали мої друзі, незрячі юристи з Харкова, я зможу стати у нагоді людям, і зробити свій внесок у протидію впливу війни на якість нашого життя. Адже кожен в нашій команді протягом останнього року на власному досвіді відчув, наскільки важливо знайти руку допомоги у кризовій ситуації».

Якщо вам потрібна допомога телефонуйте або пишіть нам: +38 098 705 12 71
Щоби бути в курсі актуальних новин для людей з інвалідністю в Україні та в Європі, підписуйтесь на наш ТГ-канал:
https://t.me/my_poruch
Приєднуйтесь до нас у ФБ:
https://www.facebook.com/my.poruch.ua
Слідкуйте за новинами на нашому сайті:
www.jurist.org.ua

Проект здійснено за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди учасників заходу не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США.

Supported by the Democracy
Grants Program of the U.S. Embassy in Ukraine. The views of the authors do not necessarily reflect the official
Position of the U.S. Government.